Som skvelé dieťa – 7 pilierov detského sebavedomia (RECENZIA)

Autor: spokojná mama

Každá dobrá kniha by vo vás mala niečo zanechať. Pocity, myšlienky, inšpirácie či poznatky. Bez zbytočného preháňania a s čistým svedomím môžeme prehlásiť, že kniha Som skvelé dieťa – 7 pilierov detského sebavedomia, v nás zo všetkých doposiaľ prečítaných detských kníh, zanechala najviac.

Cieľ knihy Som skvelé dieťa

Deti nám obvykle nedokážu samé popísať, čo ich trápi. Obzvlášť to platí o zložitých pocitoch ako sú nedostatok sebavedomia či pocit menejcennosti. Cieľom knihy je tieto negatívne pocity identifikovať a pomocou uistenia v príbehu, i následnom rozhovore s rodičom, ich postupne vyriešiť.

Pre koho je kniha určená

Knižka je vhodná pre všetky deti zhruba od 3 do 8 rokov. Treba podotknúť, že pri čítaní je žiadúca prítomnosť rodiča a to aj v prípade, že už dieťatko dokáže čítať samé. Samotné čítanie knihy, je totiž len časť cesty, ktorú dieťa potrebuje na ceste za odstránením svojich strachov a pochybností prejsť. Mimoriadne dôležitý je po každej kapitole rozhovor s rodičom.

Autorka diela a jej cesta ku knihe

Autorkou knižky Som skvelé dieťa je Michaela Ray – sympatická mamička pochádzajúca z Bratislavy. Počas svojho pobytu v Amerike vyštudovala neuro-lingvistické programovanie na NLP Univerzite v Kalifornii. Tam sa začala jej cesta spracovávania podvedomých blokov a zvyšovania sebavedomia. Týmto spôsobom zmenila život sebe a rozhodla sa, že chce pomáhať ďalej. Priviedlo ju to k práci koučky, spisovateľky a autorky online kurzov o sebavedomí. Počas tejto praxe si uvedomila, že množstvo dospelých ľudí trápia problémy, ktorých korene siahajú až do detstva. Práve tu sa zrodil nápad na knihu, ktorá podporí zdravé sebavedomie už v rannom detstve.

Som skvelé dieťa

Michaela Ray – autorka knihy Som skvelé dieťa

Naša recenzia

Z počiatku vás knižka môže prekvapiť jednoduchosťou samotného deja. Už po pár riadkoch však pochopíte smerovanie a zámer autorky, ktorý je oveľa hlbší ako ste u ostatných rozprávkových knižiek zvyknutý.

Príbeh začína radostným očakávaním príchodu malého zajka na svet. Autorka sa sústreďuje na popísanie emócií zajkových rodičov ako i ostatných obyvateľov lesa. Zajko je s láskou očakávané, vytúžené dieťa. Detský čitatelia či poslucháči dokážu s určitosťou tieto emócie veľmi rýchlo nasať a v malom zajkovi vidieť seba.  Prirodzene prichádzajú otázky typu : „Mami, aj na mňa ste sa tak tešili?“ Tu sa naskytá rodičovi priestor na výnimočný a prepotrebný rozhovor, ktorý s dieťatkom pravdepodobne ani nikdy neviedol – uistenie dieťaťa v tom, že aj ono bolo chcené a vytúžené dieťa.

(V prípade, že dieťatko nebolo plánované, či z nejakého dôvodu s radosťou očakávané, môžete spomenúť napr. pocity, keď ste ho prvýkrát uvideli alebo to, ako jeho príchod pozitívne ovplyvnil váš život. Cieľom nie je klamať ale vyzdvihnúť to pozitívne.)  Takto spolu zvládnete prejsť prvým pilierom detského sebavedomia. Čakať vás bude ešte ďalších šesť.

Inovatívna rozprávka nás veľmi zaujala svojim kontrastom.  Tie najzložitejšie psychologické témy ako sú pocity menejcennosti, nedostatok sebavedomia či neistota, dokáže autorka otvoriť a „liečiť“ pomocou príbehu, ktorý je jednoduchý a deťom maximálne zrozumiteľný. Dielo dopĺňajú krásne farebné ilustrácie.

Touto malou knižnou terapiou by si zaslúžilo prejsť každé dieťatko. Svet by bol o pár rokov rozhodne miesto, plné spokojnejších a sebavedomejších dospelých ľudí. Kúpu knihy Som skvelé dieťa – 7 pilierov detského sebavedomia odporúčame a vnímame ako cennú investíciu do budúcnosti vášho dieťatka.

som skvelé dieťa

Odporúčania rodičov

Viera K., mama 2 detí:

Moju dcéru (6r) kniha veľmi zaujala. Práve totiž prechádzame zložitým obdobím, neviem či je to vekom alebo mladším bratom (1.5r). V knihe sa akoby našla. Zrazu sme riešili, čo bolo, keď bola maličká, či sme sa na ňu tešili, keď bola v brušku. Musela som jej sľúbiť, že si ju ešte prečítame a porozprávame sa o všetkom, čo bolo. Aj mňa bavilo čítať ju a spomínať na všetky tie drobnosti, ktoré boli a na ktoré sa vplyvom času zabudlo.

Janka K., mama 6 ročného dievčatka

S dcérkou (6r) sme si ju čítali každý večer pred spaním a musím skonštatovať, že nás veľmi zaujala. Niektoré časti, ako rovnocennost, bublinka bezpečia nás veľmi oslovili a stali sa súčasťou nášho každodenného života. Počas čítania sme sa 1x museli od seba odlucit na 1 noc z pracovných dôvodov a vytvorili sme si našu vlastnú bublinku, ktoru sme používali pri luceni, trvaní odlúčenia i opätovnom zvitani ako znak zvládnuť chvíle bez seba a strachu. Taktiež dcérku veľmi zaujala rozpravka o rovnocennosti, pri ktorej zistila, že aj ona v mladšom veku, mohla odovzdať svoje zručnosti, poznatky iným – starším i mladším. Čo jej samozrejme urobilo veľkú radosť. Knihu hodnotím ako skvelu pomôcku pri rozvíjaní sebavedomia.

Úryvok z knihy Som skvelé dieťa – 7 pilierov detského sebavedomia

Mama poslala Zajka po vodu.
Cestou sa zahľadel na ďatľa, ako ťuká do stromu.